24
сәуір
2017
Психологиялық қызмет
Психологиялық қызмет
Психологиялық жұмыстың мақсаты:
Оқушылардың әлеуметтік-психо-педагогикалық ерекшеліктерін тексеріп және олардың микроорталығын, өмір сүру жағдайын, қажеттілігі мен қызығушылығын байқап, қиындығы мен проблемаларына, тәртібіндегі ауытқулар кезеңінде тез арада көмек және қолдау көрсету. Сондай-ақ мұғалімдермен, ата-аналармен немесе оларды ауыстыратын адамдармен жұмыс жасау.
Міндеттері:
1. Бала тұлғасын, оның эмоциялық күйін, оқу мотивациясының деңгейін, әлеуметтік жетілуін, қарым -қатынас құрылымы мен қызметін, жүйкелік - психикалық ауытқуларын, жеке қасиеттері мен қызметтерінің қалыптасуын психологиялық-педагогикалық тұрғыда жан-жақты анықтау.
2. Баланың тұлғасының дамып, қалыптасуына ықпал етуі, жанын жаралаушы факторларды, әлеуметтік ортаның жағымсыз ықпалдарын анықтау және зерттеу.
3. Микорәлеуметтік-педагогикалық «бетімен кетушілікті» (запущенность) жеңу және де әлеуметтік ортаның кері ықпалдары мен сәйкес емес тәрбие әдістеріне түзету енгізу.
4. Психологиялық жарақаттаушы жағдайларды шешуде, қоршаған ортамен жағымды қатынас қалыптастыруда, әлеуметтік мәртебені арттыруда, қалыпты мінез-құлық мәселесіне қатысты хабардарлығын дамытуда көмек көрсету.
5. Жоғары эмоциялар және әлеуметтік қажеттіліктерді (танымдық, этикалық, еңбек, эстетикалық) тәрбиелеу, өзін- өзі реттей білу тәсілдерін жетілдіру, интеллектуалды, эмоциялық және ерік сферасының және жеке психикалық функцияларының дамуы мен жетілуін ынталандыру.
6. Балалар ұжымында қабылдау, адамгершілік, мейірімділік, ашықтық және өзара түсінушілік, психологиялық қауіпсіздік, сенімділік, қарым - қатынас және дүниені танып білуде қуаныштылық ауа-райын ұйымдастыру.
7. Жеке топтарда ата- аналар мен тәрбиешілерге ұсыныстар жасау. (Келесі топтарда: тәуекел психологиялық дезадаптация бар топтар; жүйкелік ауытқулары бар және мінез акцентуациясына сәйкес топтар.)
Психологиялық қызмет психодиагностикалық, профилактикалық, психокоррекциялық, психологиялық ағарту және психологиялық кеңес беру бағытта жүзеге асырылады.
Психодиагностика
Мақсаты:Тұлғаның жеке және жас ерекшеліктерін, сондай-ақ тұлға аралық өзара әрекет ерекшеліктерін зерттеу
Психодиагностикалық бағыттар:
1) білім алушыларды психологиялық диагностикалау;
2) білім алушылардың бейімделуі, дамуы мен әлеуметтенуі мақсатында оларды кешенді психологиялық тексеру;
3) білім алушылардың қабілеттілігі, қызығушылығы мен икемділігін психологиялық диагностикалау;
4) психологиялық диагностиканың қорытындысы бойынша психологиялық тұжырымдар мен ұсыныстарды дайындау.
Психопрофилактика
Мақсаты:Тұлғаның психикалық және тұлғалық дамуында кездесетін сәтсіздіктерге ескерту жасау
Профилактикалық бағыттар:
1) білім алушылар мен педагогтердің өзін-өзі айқындауына, кәсіптік өсуіне ықпал ету;
2) білім алушылар бейімсіздігінің психологиялық алдын алу;
Психокоррекция
Мақсаты: Адамның психикалық және тұлғалық дамуындағы ауытқуларды болдырмау, жалпы оқу дағдысын біліктілікті дамыту.
Психокоррекциялық бағыттар:
1) жеке тұлғалық өсуге арналған тренингтер өткізу;
2) білім алушылар мен педагогтердің тұлғалық, зияткерлік, эмоционалды-жігерлік, шығармашылық даму үйлесімділігі бойынша психологиялық түзету және дамыту сабақтарын ұйымдастыру;
3) жанжалдық тұлғааралық қатынастарды түзету
Психологиялық ағарту
Мақсаты: Жеке тұлғаның психология туралы түсінігін қалыптастыру және дамыту.
Психологиялық кеңес беру
Мақсаты: Барлық қатысушыларға педагогикалық үдерістердегі мәселелерді шешуге көмек көрсету.
Кеңес беру бағыттары:
1) білім алушыларға, ата-аналар мен педагогтерге олардың сұранысы бойынша кеңес беру;
2) білім алушыларға, ата-аналар мен педагогтерге жеке тұлғалық, кәсіптік өзін-өзі айқындау проблемалары және қоршаған ортамен өзара қарым-қатынастар бойынша жеке және топпен кеңес жүргізу;
3) күйзелістік, жанжалдық, қатты эмоционалды күйзелістік жағдайда болып табылатын білім алушыларға психологиялық қолдау көрсету;
4) тұлғааралық және топаралық жанжалдарды шешуде делдалдық жұмыстарды ұйымдастыру.
Жүргізу әдісі: әңгімелесу, сауалнама, зерттеу, тексеру, бақылау, кеңес беру, тренинг.
Нәтижесі:
Жалпы мәдениет барысында өмірге икемді, алдағы атқаратын істерін толық сезе білетін, өміріне көзқарасы қажетті дәреже таныта алатын тұлғаны тәрбиелеу;
Әрбір адамға мақсаты айқын мәдени-өнімділік тұлға болуға әсер ету;
Әрбір адамның өз мінез-құлқының мүмкіндіктерін ашуға көмектесу;
Ұжымда жағымды психологиялық хал-ахуалдың болуына әсер ету;
Жекелеген ауытқушылықтардың алдын алу;
Бәсекеге қабілетті маман даярлауға психологиялық әсер ету.
Психологиялық жұмыстың мақсаты:
Оқушылардың әлеуметтік-психо-педагогикалық ерекшеліктерін тексеріп және олардың микроорталығын, өмір сүру жағдайын, қажеттілігі мен қызығушылығын байқап, қиындығы мен проблемаларына, тәртібіндегі ауытқулар кезеңінде тез арада көмек және қолдау көрсету. Сондай-ақ мұғалімдермен, ата-аналармен немесе оларды ауыстыратын адамдармен жұмыс жасау.
Міндеттері:
1. Бала тұлғасын, оның эмоциялық күйін, оқу мотивациясының деңгейін, әлеуметтік жетілуін, қарым -қатынас құрылымы мен қызметін, жүйкелік - психикалық ауытқуларын, жеке қасиеттері мен қызметтерінің қалыптасуын психологиялық-педагогикалық тұрғыда жан-жақты анықтау.
2. Баланың тұлғасының дамып, қалыптасуына ықпал етуі, жанын жаралаушы факторларды, әлеуметтік ортаның жағымсыз ықпалдарын анықтау және зерттеу.
3. Микорәлеуметтік-педагогикалық «бетімен кетушілікті» (запущенность) жеңу және де әлеуметтік ортаның кері ықпалдары мен сәйкес емес тәрбие әдістеріне түзету енгізу.
4. Психологиялық жарақаттаушы жағдайларды шешуде, қоршаған ортамен жағымды қатынас қалыптастыруда, әлеуметтік мәртебені арттыруда, қалыпты мінез-құлық мәселесіне қатысты хабардарлығын дамытуда көмек көрсету.
5. Жоғары эмоциялар және әлеуметтік қажеттіліктерді (танымдық, этикалық, еңбек, эстетикалық) тәрбиелеу, өзін- өзі реттей білу тәсілдерін жетілдіру, интеллектуалды, эмоциялық және ерік сферасының және жеке психикалық функцияларының дамуы мен жетілуін ынталандыру.
6. Балалар ұжымында қабылдау, адамгершілік, мейірімділік, ашықтық және өзара түсінушілік, психологиялық қауіпсіздік, сенімділік, қарым - қатынас және дүниені танып білуде қуаныштылық ауа-райын ұйымдастыру.
7. Жеке топтарда ата- аналар мен тәрбиешілерге ұсыныстар жасау. (Келесі топтарда: тәуекел психологиялық дезадаптация бар топтар; жүйкелік ауытқулары бар және мінез акцентуациясына сәйкес топтар.)
Психологиялық қызмет психодиагностикалық, профилактикалық, психокоррекциялық, психологиялық ағарту және психологиялық кеңес беру бағытта жүзеге асырылады.
Психодиагностика
Мақсаты:Тұлғаның жеке және жас ерекшеліктерін, сондай-ақ тұлға аралық өзара әрекет ерекшеліктерін зерттеу
Психодиагностикалық бағыттар:
1) білім алушыларды психологиялық диагностикалау;
2) білім алушылардың бейімделуі, дамуы мен әлеуметтенуі мақсатында оларды кешенді психологиялық тексеру;
3) білім алушылардың қабілеттілігі, қызығушылығы мен икемділігін психологиялық диагностикалау;
4) психологиялық диагностиканың қорытындысы бойынша психологиялық тұжырымдар мен ұсыныстарды дайындау.
Психопрофилактика
Мақсаты:Тұлғаның психикалық және тұлғалық дамуында кездесетін сәтсіздіктерге ескерту жасау
Профилактикалық бағыттар:
1) білім алушылар мен педагогтердің өзін-өзі айқындауына, кәсіптік өсуіне ықпал ету;
2) білім алушылар бейімсіздігінің психологиялық алдын алу;
Психокоррекция
Мақсаты: Адамның психикалық және тұлғалық дамуындағы ауытқуларды болдырмау, жалпы оқу дағдысын біліктілікті дамыту.
Психокоррекциялық бағыттар:
1) жеке тұлғалық өсуге арналған тренингтер өткізу;
2) білім алушылар мен педагогтердің тұлғалық, зияткерлік, эмоционалды-жігерлік, шығармашылық даму үйлесімділігі бойынша психологиялық түзету және дамыту сабақтарын ұйымдастыру;
3) жанжалдық тұлғааралық қатынастарды түзету
Психологиялық ағарту
Мақсаты: Жеке тұлғаның психология туралы түсінігін қалыптастыру және дамыту.
Психологиялық кеңес беру
Мақсаты: Барлық қатысушыларға педагогикалық үдерістердегі мәселелерді шешуге көмек көрсету.
Кеңес беру бағыттары:
1) білім алушыларға, ата-аналар мен педагогтерге олардың сұранысы бойынша кеңес беру;
2) білім алушыларға, ата-аналар мен педагогтерге жеке тұлғалық, кәсіптік өзін-өзі айқындау проблемалары және қоршаған ортамен өзара қарым-қатынастар бойынша жеке және топпен кеңес жүргізу;
3) күйзелістік, жанжалдық, қатты эмоционалды күйзелістік жағдайда болып табылатын білім алушыларға психологиялық қолдау көрсету;
4) тұлғааралық және топаралық жанжалдарды шешуде делдалдық жұмыстарды ұйымдастыру.
Жүргізу әдісі: әңгімелесу, сауалнама, зерттеу, тексеру, бақылау, кеңес беру, тренинг.
Нәтижесі:
Жалпы мәдениет барысында өмірге икемді, алдағы атқаратын істерін толық сезе білетін, өміріне көзқарасы қажетті дәреже таныта алатын тұлғаны тәрбиелеу;
Әрбір адамға мақсаты айқын мәдени-өнімділік тұлға болуға әсер ету;
Әрбір адамның өз мінез-құлқының мүмкіндіктерін ашуға көмектесу;
Ұжымда жағымды психологиялық хал-ахуалдың болуына әсер ету;
Жекелеген ауытқушылықтардың алдын алу;
Бәсекеге қабілетті маман даярлауға психологиялық әсер ету.